متد های کسب و کار در متاورس
عنوان مقاله:
متد های کسب و کار در متاورس
همایش:
پنجمین همایش ملی مدیریت دانش و کسب و کار های الکترونیکی با رویکرد اقتصاد دانش بنیان و هوشمند سازی

متاورس داغ ترین واژه در بازار جهانی فناوری است. به همین دلیل است که شرکتهای بزرگ فناوری مانند گوگل،
مایکروسافت و فیسبوک همگی در شرکتهای رایانش ابری و واقعیت مجازی برای توسعه صنعت متاورس خود
سرمایهگذاری کردهاند. یکی از راههای فکر کردن به متاورس، مجموعهای از فرصتها است که شرکت شما میتواند از میان
آنها چند مورد را برای تمرکز بر آن انتخاب کند. بر اساس سالها کار با روندهای فناوری که اکنون در حال همگرایی برای
شکلگیری متاورس هستند، شش مفهوم را شناسایی کردهایم که معتقدیم پایه و اساس آن خواهد بود. بیشتر آنها هنوز به بلوغ کامل نرسیده اند و ارزش کامل همگرایی واقعی هنوز توسط اکثر سازمان ها درک نشده است. این مقاله با معرفی دو مدل کسب و کار سنتی و غیر سنتی(دیجیتال مبنی بر متاورس) و مقایسه ی این دو مدل با یک دیگر همچنین با جمع آوری و بررسی نتیجه یک نظر سنجی بین 1050 فرد که هم در زمینه کسب و کار سنتی و همچنین در کسب و کار غیر سنتی فعالیت داشته اند هفت مدل پیشنهادی برای کسب و کار مبنی بر متاورس ارائه کرده است.
کلمات کلیدی:
کسب و کار متاورس, متد کسب و کار, کسب و کار, تجارت, متاورس